Özlediğimiz Adam: İlkay Demir Röportajı!

1- Kısaca İlkay'ı tanıyabilir miyiz?

29 yaşındayım İstanbul Kartal doğumluyum futbola Pendikspor alt yapısında başladım 15 yaşında profesyonel oldum.

2-Neden futbol? Futbola başladığı yıllar nasıldı?

Futbol çocukluk aşkım diyebilirim kendimi bildiğim dönemden beri futbol benim için bir aşk oldu 6 yaşında minik takımlarda oynamaya başladım kolay değildi tabi İstanbul gibi bir büyük şehirde çok zor dönemlerden geçtim diyebilirim. Hiç bir başarı emek vermeden gelmiyor tabi. Bütün bu zorlukları ailemin fedakarlıklarını desteklerini göz ardı edemem.

3-Ailede sporla uğraşan başka birileri var mı? Varsa neler?

Ailemde sporla uğrasan kimse yok belki de o yüzden tecrübesizlikle verdiğim bazı kararlar kariyeri çok etkiledi. Verdiğim en doğru karar; Sakaryaspor'a gelip yeni tertemiz bir sayfa açmak oldu.

4-Türkiyedeki bütün profesyonel liglerde oynamış birisin, bu ligler arasında kalite haricinde ne farklar var? Hangi ligde oynarken daha çok zorlandın?

 

Evet bütün profesyonel liglerde görev aldım. Bir çok fark var üst liglerde daha çok oyun bilgisi takim taktiği kuvvet ön planda etrafında futbol dilini aynı konuşabildiğin kişilerle berabersin.

 Lig düştükçe bunu görebiliyorsun fakat tek bir gerçek var;  koşmadan mücadele etmeden ruhunla hırsınla tekmeye kafa sokmadan hiç bir kategoride başarılı olamazsın.

 Kendi adıma her lige konsantre olduğumda başarılı oldum diyebilirim . Önemli olan kaçıncı ligde olduğun değil giydiğin forma için elinden geleni yapmak hakkını vermektir.

5-İlkay'ın Sakaryaspor macerası nasıl başladı? Zorlu bir süreç miydi?

 

Zorlu bir süreçti süper lig oynarken bir anda 2.lig de oynamam gerekti. Bir çok teklif vardı fakat zamanın başkanı İsmail Gürses, hocam Engin Korukır sayesinde Süper lig'de karşı oynadığım Sakaryaspor'dan gelen teklifi geri çeviremezdim. Çünkü bir amaç  vardı eski şanlı güzel yıllara taşıyabilirdik ki bunu basardık diyebilirim verdiğim en doğru karardi kariyerim için.

6- Son 2 senede hiç Sakaryaspor'dan teklif aldın mı? Tekrar oynamak ister misin?

Son iki senede herhangi bir teklif almadım. Tabiki de görev geldiği takdirde tekrar oynamak isterim. Büyük bir gururla...

7- Şehirde büyük bir kısım seni tekrar o takımda görmek isterken bir kısım da "maden bu kadar seviyordu neden ayrıldı?" diyor. 2012-2013 sezonu başındaki ayrılık hakkında neler söyleyebilirsin?

Ben ayrılmadım ki...

 Bir önceki sene şampiyon olduktan sonra bir çok süperlig takımından teklif aldım. Sözleşmem bitmiş olmasına rağmen bırakıp gitmedim. Çünkü;  kulübün transfer yasağı vardı parayı düşünmedim kaldım.

 Bunu o dönemin hocası ve yöneticileri çok iyi biliyorlar, ertesi senede kulübün sitesinde benden habersiz İlkay Demir'le yollarımızı ayırdık diye haber yapılmıştı, çok üzülmüştüm.

 Yani istemeyerek de olsa çok sevdiğim takımımdan koparıldım diyebilirim !...

8-Tam bir inanç ve mücadele örmeği olan Antalya play offlarını anlatabilir misin? 5 kuruş almadan karşılıksız inançla şampiyon olan bir takım vardı. o ruh nasıl oluştu? takımı motive eden futbolcular kimdi?

Biz bir imkansızı başardık, o sene tam bir arkadaşlık kardeşlik ruhu vardı o şampiyonluk kolay olmadı. Evet para almadan geldi tüm takımın başarısı diyebilirim.

 Oynayan oynamayan biliyorduk kulübün o şampiyonluktan başka çıkış yolu yoktu. Uykusuz çok stresli günlerimiz oldu ama feda olsun. Bence tarihin en önemli kırılma şampiyonluğudur.

9-Sakaryaspor forması altında yaşadığın en unutulmaz an hangisi?

 

En unutulmaz anım Yalova maçıdır kümede kaldığımız son maç, o duyguları anlatmama tarif yok maç bitti göz yaşları o anı hiç unutamam.

Rahmetli Fatih Buruşoğlu abim beni ayağa kaldırmıştı teselli ediyordu.. Aklımda bir çok sahne var ama o en unutulmaz andır benim için.

10- İlkay şampiyonluk hedefi olan bir takıma gitse, yanına Sakaryaspor'da oynadığı dönemlerden alacağı 3 kişi kim olur? ve neden?

Tabi artık uzun bir süre geçti, sakatlık yüzünden futbolu bırakan Mesut Morgül, Berat Çetinkaya ve Levent Demiray diyebilirim.

11- Sakarya şehrinde kırgın olduğun insanlar var mı?

 

Kırgınlık yok dersem yalan söylemiş olabilirim ama hala görüştüğüm  çok  güzel  dostluklarımda var Allah hepsinden iyisinden kötüsünden razı olsun.

12-Futbolu bi kenara bırakırsak İlkay'ın bilinmeyen yönleri nelerdir?

Çok güzel bir evliliğim var Allah herkese nasip etsin, dostluklara arkadaşlığa çok önem veririm yapılan iyilikleri unutmam.

13- Son olarak taraftara söylemek istediğin bir şeyler var mı?


Son olarak beni karşılıksız seven bir yerde karsılaştığımızda hala beni bağrına basan taraftarlar...  Onları hiç bir zaman unutmadım.

 

 Bana hala Adapazarlı İlkay diyorlar bu gurur verici...

 

Son mesaj olarak bir gün issiz kuytu köselerden çıkıp tekrar buluşacağız diyorum. Bu guzel sorular ve ropartaj icin ben tesekkur ederim.

 Sağlıcakla kalın, Saygılarımla...

Bu yazı Sakarya 2. Noteri tarafından onaylanmışır. Kaynak gösterilmeden kopyalanması durumunda kanuni haklarımız çerçevesinde maddi ve manevi tazminat cezası ile karşılacağınızı bildirmek isteriz...

Tüm hakları saklıdır.